Pivní běh - Plzeň a Hojsova Stráž

Chlastání piva a sportování mám ozkoušené z minulých tří ročníků Chlístovského pivního triatlonu, tedy když se v Plzni běžel koncem dubna pivní běh, šel jsem do toho.

8km běhu a 5 malých piv je pro mě přímo vyhovující. Fasuju číslo 14, startuje se po 20 sekundách, tedy jdu na to celkem brzy (na startu 150 lidí). První pivo tam na startu loupu jako nic a vybíhám. Napálím to o 106 a hned předbíhám několik lidí. Po 2km další pivko, přebíhá se do Štruncových sadů, kde už mám za sebou všechny. V Grollu 3 kus, jenže po otočce v sadech bloudím. Nemůžu se nikoho chytnout, a značení dost pokulhává. Chvilku hledám trať. Přibíhám na čtvrtý stanoviště, kde se mě nikdo nevšímá. Křičím si o pivo, ale reakce žádná. Tak tedy po chvíli beru ze stolu volné pivo, kopnu ho tam a chci odškrtnout hotové stanoviště, ale v tom se mi tak všichni pořadatelé vysmějou, že tady jsem pít neměl, že až jinde. Tak jim poděkuju se slovy čurá.i a běžím dál J

Mezitím mě dobíhá jeden kluk a já se ho chytám a běžíme spolu. Dobíháme na čtvrté stanoviště, já ho tam lupnu zas na ex a pořadatelům zas trvá věčnost než mi to odškrtnou – piva se odškrtávají na tričko, které každý nafasoval na startu. Do cíle běžím s tím klukem, když malinko opět bloudíme. Zelené fáborky na zelených stromech nejsou fakt vidět.

V cíli souboj při pití posledního piva a máme to za sebou.

Až na to bloudění a pivo navíc to byl pěkný závod. Nakonec jsem 12tý, tedy spokojenost, ikdyž mohlo bejt i vejš…

 

Pivní běh Hojsova Stráž

Do Hojsovky přišlo pozvání od kamaráda, běhají to tu už několik let. Den před jsem si dal Mochtínský přespolák, dopoledne před závodem 10ku v Nýřanech (moc pěkný závod po pěkné trati), tedy únava trochu byla, ale nebyl důvod se netěšit.

V Hojsovce se navíc muselo běžet v kostýmech, tedy uběhnout 5km v náročném terénu, do toho ve dvojici vypít 14 velkých piv a navíc splnit 4 úkoly (za nesplnění minuty navíc). Běžím s Olu, tedy mixy. Dopředu vím, že těch piv budu muset dát víc než polovinu J

Na startu si oficiálně ťukáme s pořadateli a už vychutnáváme první dvě piva. Následuje běh do kopce jako prase. Olu má průjem tak si ještě v lese odskočí na velkou J

Na kopci čeká 3 a 4 pivo a také první disciplína-hod pivní jehlou. Tedy vzít kus železné tyče a trefit se na cca 10metrů do vyznačeného čtverce. Dáváme to v pohodě, tedy 10trestných minut nás nečeká.

Seběh cca 1,5km z kopce a 5 a 6 pivo plus další disciplína – přejít kládu. Opět na pohodu, už do mě pivo neleze, ale dopiju svoje a posílám Olu napřed.

Ještě se kus běží z kopce, ale pak se člověk musí vyškrábat do kopce jako blázen, tam Olu zvrací a já jí závidím J Dobíháme zpět do Hojsovky kde u hospody čeká 7 a 8 pivko, o kus dál 9 a 10 pivo a zas úkol – stříkání hasicím přístrojem na terč. Sestřelíme na pohodu a já zas posílam Olu napřed. Když přibíhám na další stanoviště – chození po chůdách-zhruba 15 metrů- tak Olu akorát úspěšně zdolává a za ohromného aplausu také křičí radostí. Někdo na ní kříčí kde máš Vinetůa, nicméně Vinetů zvrací J

Chůdy také dám, ikdyž zadarmo to nebylo po těch pivech. Pak 11 a 12 v hospodě, kde chvíli kecáme s 60letým párem v mixu (ten chlap pije všechny piva za svojí ženu), ale pak už vybíháme do cíle a tedy do 13 a 14 kusu, které tam už tak nějak spadne. Popravdě si to ani moc nepamatuju J J Nakonec z toho padlo první místo v naší kategorii mixů, kde nás bylo celkem 12 párů.