Hopman duatlon Žatec

O závodech Hopmanu jsem už párkrát slyšel. Letos z kraje
sezóny jsem si tam plánoval ½ ironmana, nicméně budu tou dobou na svatbě, tedy
ironman tam nebude. I proto jsem si naplánoval, že bych zde zkusil duatlon.
Závod vycházel na svátek 1.5. tedy ideální.

Tedy zas až tak ideální to nebylo. Asi to tak nějak
vyplynulo, ale za tento týden to bohužel vyšlo na 4 závody, tedy masakr.

V úterý jdu na hladkou desítku v Plzni od party
Vaše liga. Tady si vyrovnávám osobák s časem 41:45 a to docela ve větru a
beru bednu za 3.místo.

V sobotu míříme za humna na Přeštickou desítku. Pár dní
předtím prší a tento luční kros na 10km se mění v solidní klouzačku a běh
po lýtka ve vodě (samozřejmě jen místy). Čas 43:34 a já končím na 7.místě.

V neděli míříme na Dubnový běh okolo Boleváku v Plzni,
což opět hladká 10ka pár kilometrů od baráku. Vůbec se mi nechce, nicméně jdeme
do toho. Neinteligentně se ještě chytám po startu vítězky Teodory a ta mě utaví
jak prase. A nejenže utaví ale mě se do toho ještě ozve stehno. Očividně jsem
si s ním něco udělal. Přemýšlel jsem nad tím i to vzdát, ale ve výsledku
nejsem úplně tam marnej, tak to doklušu... čas nakonec 42:58 a 11.místo. Výsledek
vlastně nejhorší z celého tohoto týdne. Kdybych to tak nějak udržel, tak
by z toho byl osobák na 10km, ale co - nebyl.

V pondělí 1.5. se budíme a já sotva lezu. Hážu moje a
Olu kola na střechu auta a razíme směr Žatec. Bohužel se trochu pozdíme do
Žatce přijíždíme v 11hod, tedy hodinu před závodem. A ještě parkujeme na
druhé straně řeky. Ale na kole je to na most kousek, tedy za chvíli jsme tam.
Holky nás zaregistrují a my si jdeme připravit depo. Depo je v půl 12
ready a my se jdeme rozběhat. Tedy je to spíš kulhání raněné srny. Jak já, tak
Olu máme nohy jak v betonu. Dnes to bude opravdu bolet.

Já jdu 5km běh, 21km kolo, 5km běh. Olu 2,5/21km/2,5km.

Než jsem jel sem, tak jsem se díval na fotky a dle nich jsem
vypozoroval že bude hodně hobíků. A nebyla to úplně pravda. Ve 12:00 start a
všichni hned letí jako splašený. První kilometr 3:30 a to nám ještě čelo dost
utíká. Trhnou se první tři, kteří běží fakt kudlu a pak skupinka asi 6 lidí. Až
za nimi my, normální... :-)


první 5km běh se běží na dva okruhy po 2,5km. Naštěstí to máme za chvíli za
sebou, taky díky 2 klukům se kterýma běžím. Čas na km 19:41. Do depa vlítnu,
není čas se zdržovat. Helmu a šup na kolo. Depo je něco, co už po 5 letech na
triatlonech trochu umím... obzvlášť tady, kde nemusím honit ponožky na nohy :-)

Na kole se hned ukazuje o čem to bude - vítr a jízda v háku.
Fouká dost a tady jsou celkem otevřený louky a podél řeky to samý. Hned z kraje
se pověsím za kluka co to docela žene a visím za ním cca 5km než mě odpáře. Není
to tu easy, protože cesta je rozbitá a v háku člověk vidí kulový, tedy moje
prdel by mohla vyprávět jak to bolí... před sebou mám na dohled pořád někoho, tak
se snažím co to jde...ikdyž stehno bolí dost. Po chvíli se dostaneme na asfalt,
kde už se blížíme do poloviny trati, tedy na otočku. Tady to fouká o to víc,
tedy zalehnout na řídítka a nějak si to tu odbouchat. Na konci otočit okolo
kuželu a ta samá cesta zpět. Bohužel celou cestu zpět jedu sám, tedy žádnej
šlágr. Až ke konci mě stahují dva kluci, tak už i pak úmyslně zvolním a na
kluky počkám, abych se vyvezl. Zalezu na druhý místo a dupeme.

Štěstí v neštěstí že jedu na tý dvojce, protože když
předjíždíme jednoho kluka, tak mi dva první ho objedeme zleva, ale třetí kluk se
dostane do kolize s předjížděným (když se snaží předjížděnej kluk vyhnout
louži).

Kluci se asi celkem vysekají v rychlosti :-(
za chvíli i slyším sanitku. Snad to nebylo nic hrozného.

No to už se ale dostáváme zpět do areálu, kde u čáry rychle
seskočit a šup na běh. Horský kolo tedy v průměru 28,4km za hodinu (na
těch 21km).

Nohy jsou gumový, ale není na co čekat pokud chci docela
slibné místo udržet. Opět nás čekají dva 2,5km okruhy. Bohužel jak se to míchá,
tak člověk trochu ztrácí pojem o tom kdo má 1 nebo 2 kola. Nicméně mě předběhne
jen jeden klučina a hlavně já předbíhám v druhém kole kde koho... Druhej 5km
běh dávám za 21:27.

V cíli pokus o mojí hvězdu a jsem rád že to mám za
sebou. Teď už jen zafandit Olu a podpořit jí v doběhu závodu. Holka byla
nakonec pátá v kategorii.

Já nakonec také celkem pěkné 7.místo v kategorii s časem
1:25:56 a plním svůj cíl být v top10 i když před závodem jsem se na to
opravdu necítil. Ale očividně ještě nějaká rezerva tam je.

Hopman pěkný a sympatický závod kam se snad ještě rád
vrátím..