Baroko 2014

Záměrně jsem v názvu napsal rok 2014, protože příští rok chci určitě tento závod dát zase.

Přihlášený jsem byl už 4 měsíce dopředu. Přihlášku jsem potvrdil a zaplatil hned po tom co jsem odběhl Karlovarskou půlku. Čím víc se závod blížil, tím víc jsem měl obavy z jeho kopců, o kterých se v recenzích psalo hodně. Strach byl tedy značný, nicméně jsem letos nejezdil tolik na kole (cca jen 1500km), ale o to víc jsem běhal.

Na závody dorazil Perry s Andy z Nejdku, chrápou u nás od pátku-večer se hlídáme, ani pivo si nedáme. V sobotu se ještě připojují holky-Olu, Vlaďka a Kačka běží 10ku, Jarda Miňha si bez tréninku dá půlku a jeho Péťa 4,5km.

Mám to do Plas kousek od baráku, tedy ráno žádný stres. Při příjezdu nás vítají pořadatelé v barokních kostýmech. Jdem na prezenčku, tam to odsýpá. Čekáme jako tradičně na Jardu Miňhu, kterej zas přišel pozdě.

Jediný mínus celých závodů (a nebylo to mínus zas tak hrozný) je v nedostatku toitoi. Před závodem klasický stres, hovínko už mi olizuje běžecký trenky a na toiky fronta jak kdyby tam bylo něco zadarmo J tedy odbíhám do lesa, kde už přede mnou bylo asi 50 lidí, tedy jak minový pole J

Rychle na start. Bohužel to úplně nezvládám a tak se řadím téměř na konec startovního pole. Řekl jsem si ale, že jsem si přišel tenhle závod užít a že poběžím na pohodu. Ukázalo se to ale jako chyba.  Na louce se totál seká, chvíli jdeme, chvíli stojíme, lidi skáčou přes sebe… Pak se to nakonec rozbíhá, tak se snažím natáhnout krok a trochu se dostat dopředu.

Po 2,5km se dostáváme k prvnímu kopci. Snažím se běžet svoje tempo, kratší krok. Bohužel spoustu lidí jde, nepřemejšlí a občas to celý zablokujou, že před ně nikdo nemůže. Do kopce předbíhám dost lidí, nakonec se to roztrhává a davy už nejsou takový. Následuje kratší seběh a pak dlouhý táhlý kopec po asfaltu. Tady dobíhám Jardu, má křeče a neběží se mu dobře. Chvíli běžíme spolu, pak mě ale posílá dopředu a já jdu dál. Dobíhám staršího týpka, kecáme o panorámatech, láká mě na pěkný holky kus před ním, tak já tedy že to půjdu zkouknout se mu cukám a jdu vpřed. 2km seběh k řece běžím rychle, předbíhám spousty lidí, ale ty pěkný holky furt nikde. Následuje singlík kolem řeky, škoda že nebyl delší. Běží se okolo chaty, kde nám omladina po párty nabízí slivovici. Zelenou neměli tak bohužel suším hubu a běžím dál.No pak cca od 11km začíná stoupání, a to máme prakticky až do 17km. Na cca 12km do sebe házím gel, a zabírá právě včas. Občas to proložím rozinkou a jonťákem. Na cca 17km se napojíme na asfaltku, dlouhej seběh do poslední vesnice, to už jsou Plasy na dohled a já mám super pocit, že tuhle půlku dám v cajku a s úsměvem na rtu. Slunce už pálí ostošest, tak sundavám tílko a běžím jen v kraťasích. Nad vesnicí navazuje lesní cestou z kopce, místy fakt sešup, místy bahýnko. Na 19km vyběhneme na asfaltku a to už se na mě směje cedule PLASY. Na občerstvovačce se nabízí pivo, já ale tvrdě srknu jonťák a chvátám k cíli. Cestou dávám tabletu proti křečím týpkovi, kterej tam leží v pangejtu a očividně není freš.

Nechce ani nijak pomoct a posílá mě, ať běžím dál. To už se ale přibíhá na velkou louku do Plas. Nohy už mě trochu tahají, ale s vidinou blízkýho cíle se snažím běžet rychleji. Běží ale nakonec znova celé kolo okolo Velké louky a tak cca 400metrů před cílem skoro vypouštím duši. Naštěstí přede mnou nikdo a těm za mnou jsem utekl o tolik, aby nikdo nechtěl sprintovat do cíle J

V cíli medaile na krk, těstoviny na hlad. Opalujeme se a čekáme na Jardu a taky Perryh,o kterej běží celej maraton.

Celej den zakončujeme grilovačkou u nás doma. Super sobota. 2015 zas!