Po 18 letech na soustředění - Železná Ruda

Když jsem byl naposledy na soustředění, tak byl rok 1999.
Tehdy v únoru, v Konstantinových lázních, nás proháněl kauč
fotbalového týmu a mě bylo čerstvě 18let. Vždycky jsem na zimní přípravu
nadával, ale vždycky jí odběhal kompletní a nikdy mě ani nenapadlo nejít na
trénink a nebo nejet na soustředění, a to jsem chytal v bráně a fyzičku
tolik nepotřeboval.

A po 18 letech jsem se rozhodl vyrazit zase J S bandou
z Fitnesky, kam chodím na kruhové tréninky. Destinace - hotel Böhmerwald
Železná Ruda. Akce je od pátečního večera do nedělního poledne. Se mnou jede
Olu i mladej Kuba.

V pátek nakonec jedu na Rudu sám. Olu zjišťuje pár dní
před, že má v pátek večer představení v divadle a Kuba zase brigádu.
No nic, jedu tam tedy rovnou z práce, tedy nemusím absolvovat tu cestu,
když už tady kousek vlastně pracuju :-)

Akce je vlastně nakonec s běžkama, ač jsem doufal, že
bude leden bez sněhu a že budeme běhat po svých. A protože jsem už asi 3 rok o
běžkách přemýšlel, tak jsem si je nakonec na začátku týdne objednal. Běžky,
respektive boty, doráží v pátek ve 14hodin, tedy klaplo to do puntíku J a abych po práci nelelkoval,
tak si po práci nazouvám kecky a jdu vyšlápnout Janovické závěje sněhu. Nakonec
10km pěkného mrazivého výběhu.

Po práci naházet všechny věci do auta a vyrážím nahoru. Tedy
né tak úplně. Cestou se zastavuji v Nýrsku, kde je prý osvětlený okruh na
běžky a stopa. Tedy zastavuji tam a nazouvám se do věcí na běžky. Popravdě jsem
na běžkách stál párkrát a to ještě před 23lety, když mi bylo cca 11-12let J Okruh tu je sice osvětlený,
ale stopa žádná. Nebo někde lehké náznaky. Za to polámaných větví je tu asi
milión, tedy  si své nové rosignoly hned
pěkně odřu J Trápení je
to velký a ze začátku je to spíše boj o to jak neupadnout... Nakonec jsem tu
nakroužil hodinu. Ruce mám tuhý jak prase, aby ne když to tahám všechno rukama
a nohy jsou jalový. Ke konci si i jednou solidně ustelu a udělám jim tu
krásnýho obrovskýho andělíčka.. :-)

Dál přesun nahoru. Přijíždím akorát včas, abych si vybalil a
oblékl se do sportovního a šel na dvojhodinovku kruháče/tabaty.

Večeře, 2 piva a alou do hajan. Ono by člověk dal těch piv i
víc, ale servírka byla proti :-(

Ráno první trénink už od 7:50, na lačno. Tedy vstávám
v 7:42, tělocvična je přeci 30m od pokoje a zubní pastu jsem stejně
zapomněl doma :-)

50minut kruháče a šupky na snídani. Po 10h sraz před hotelem
a jde se na běžky. Pěšky vyšlápnout na Belveder. Tam měníme plán a místo
výjezdu na běžky rovnou usedáme do hospody na jedno. Pak už ale opravdu jedeme.
Je nás ale bohužel 15, tedy někdo rychlejší, někdo třeba úplný nováček, tedy
když čekáme na kopci, tak celkem promrzáme. Nakonec to točíme pod Pancířem na
hotel Horizont, kde si jdeme dát polívku. Nicméně je tam obsluha tak tragická,
že si za 2,5hodiny dáme jen 2 piva a studenou polívku. To naše druhá půlka čeká
na polívku snad hodinu a ani zaplacení se jim moc nedaří. A to bylo
v hospodě pár lidí. No jestli tam nezkrachují, tak se stane zázrak :-)

A protože náš čeká celkem 18km a zatím máme v nohách jen
5km, tak musíme máknout. První část z Pancíře je dost často z kopce,
tak to odsejpá. Asi na 13km potkáváme restaurační autobus kdy si dávám na
zahřátí zelenou z placatky, zbytek pak z párty busu legendária a
smrkový rumy J zhulenej
týpek v tom umí chodit a na všechno říká - "tak třeba za 60Kč"  :-)

Dál pokračujeme samotný s Olu a Kůčou a Markétou. Kosťa
se trhá ještě na dlouho trať a jede směr Prášily, ostatní pomalu vzadu.

Když už se blíží skoro tma, tak se dostáváme na sjezdovku
Samoty, tedy konec naší cesty. Tu sjíždíme a já si několikrát parádně lehám.
Holt běžky nejsou sjezdovky :-)

Promrzlý se vracíme na hotel a je skoro tma. Zbytek je ještě
kdesi v lese. Kosťa na Prášilech.

A protože nás čeká 2hodinovka kruháče, tak jdeme cvičit
v omezené sestavě 6-7 lidí. Nakonec ale na nějakou dřinu není úplně nálada
a tak si sedáme s karimatkama do kruhu a rozehřejeme se flaškou višňového
nápoje z Božkova. Dál už cvičíme tak, že každý vždy vymyslí jeden cvik a
ostatní opakují. Nakonec docela sranda to byla J  Ke konci cvičení
přijede na kost zmrzlej Kosťa. No asi se moc neohřál, protože holky
spotřebovali celou teplou vodu z hotelu. Takový to 40minutový sprchování
pod vařicí vodou :-)

V pěti lidech se pak zajdeme prohřát do sauny a už rovnou
na večeři. Servírka je opět proti ožrání huby a tak si dávám jen 3 kousky a šup
do hajan.

Ranní Pilates vypouštím a místo toho razíme s Olu a
mlaďasama na běžky. Dát si Sedlo-Černé jezero. Bohužel až na Sedle zjišťuji, že
jsem nechal běžky v druhém autě J 15minut
bojuju z parkovacím automatem aby mě pustil ven z parkoviště, protože
nebere vůbec kovové a ani papírové. Holt to mam asi za trest, že jsem tam byl
jen 2 minuty (za 25Kč).

V hotelu sprintem pro běžky, cestou uklízím Kubovo boty,
na které se následně vyhlásilo na hotelu pátrání a až po návratu se dozvídám,
že mě po 20minutách našli na kamerách :-)

Na sedle si odjedeme něco přes 5km a už jedeme raději zpět na
hotel, protože ho musíme do 12h opustit.

Tímto zakončuji víkend, když právě při tomto rychlém ústupu
z hotelu zapomínám kufr u východu z hotelu, ještě s jednou
bednou. Což samozřejmě zjišťuji až večer doma, když jsem si chtěl vyprat
špinavé věci. No co, jdu to ještě na 5km běhu vyklusat z hlavy :-)

A tak si tedy na tu Rudu zajedu hned v pondělí znova :-)

Jinak ale za mě velmi povedený víkend - hlavně po sportovní
stránce.

V řeči čísel takto:

 Nasportováno 44km  (15km běh / 29km běžky)

V čase 10 hodin a 40 minut.

Odpočinek nula = tak to má bejt